Manchester City har äntligen spelat den där "matchen i handen" som de dragit ut på i veckor, och det var värt väntan för klubben, som slog Crystal Palace med 3-0 som en del av matchdag 31. Semenyo, Marmoush och Savinho bidrog alla till att hålla hoppet om att vinna Premier League vid liv, och i lika stora termer, efter att ha spelat 36 matcher, ligger de två poäng bakom serieledarna Arsenal, men med något bättre målskillnad (43 mot 42).
Rolig fakta: enligt BBC har Manchester Citys 3-0-seger varit det mest upprepade resultatet den här säsongen (nio gånger), följt av Arsenal som vann med 1-0 och Sunderland spelade 1-1. Om bara Manchester City hade hållit den här nivån hela säsongen skulle titeln redan vara deras, men just nu sitter Arsenal fortfarande vid rodret... kanske tack vare den där superkontroversiella VAR-granskningen i Arsenals 1-0-seger över West Ham.
Om båda lagen vinner sina kommande matcher kommer Arsenal att vinna. Manchester City behöver en smäll från Arsenal i de två sista matcherna för att kunna göra comeback... och det skulle inte vara första gången Arsenal förlorar en ligatitel i finalomgångarna. Vem tror du kommer att vinna Premier League?
Kommande Arsenal-matcher
- Burnley (hemma) - 17 maj
- Crystal Palace (borta) - 24 maj
- Champions League-final: Paris Saint-Germain - 30 maj
Kommande Manchester City-matcher
- FA-cupfinal: Chelsea - 16 maj
- Bournemouth (borta) - 19 maj
- Aston Villa (hemma) - 24 maj